Tüm Liselerin 2014 Kontenjan, Puan ve Yüzdelik Dilimleri İçin Tıklayınız

2014 Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Uygulaması Tercih Listeleri için Tıklayınız...

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Uygulaması çercevesinde tercihlere esas kontenjan tablolarını yayımladı.
İl ve ilçe bazında, fen ve sosyal bilimler, Anadolu, çok programlı Anadolu, mesleki ve teknik Anadolu ve Anadolu imam hatip liseleri ile özel okulların kontenjanları, yüzdelik dilimleri ile pansiyon bilgilerini içeren, tercihlere esas kontenjan tabloları Bakanlık tarafından e-okul üzerinden yayımlandı.
E-okul sayfasında yer alan açıklamada, Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavına (PYBS) ilişkin açıklamaya da yer verildi. Buna göre, Yerleştirme Esas Puanına (YEP) ile öğrenci alan pansiyonlu okulları kazanarak kayıtlarını yaptıran ve parasız yatılı olarak öğrenim görmek isteyen öğrencilerden parasız yatılı okuma şartlarını taşıyanlara, cinsiyetine uygun pansiyon bulunması halinde, yatılılık kontenjanı çerçevesinde ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında ilgili yönetmelik hükümleri gereğince YEP'e göre yapılacak sıralama ve yerleştirme ile parasız yatılı olarak öğrenim görme hakkı sağlanacak.
Bu öğrencilerde ayrıca PYBS'yi kazanma şartı aranmayacak. Pansiyonlarda paralı yatılı kalmak isteyen öğrenciler ise kontenjanlar ölçüsünde paralı yatılı kalabilecek.
2014-2015 eğitim öğretim yılından itibaren bütün ortaöğretim kurumlarına YEP ile öğrenci yerleştirileceğinden PYBS'ye başvuran öğrencilerin tercihleri bursluluk talebi olarak değerlendirilecek. Örgün resmi ortaöğretim kurumlarına kayıt yaptıran öğrencilerden öğrenimlerine parasız yatılı olarak devam etmek isteyenler pansiyonlu okullarda doğrudan okul müdürlüğüne, pansiyonu bulunmayan okullarda ise il/ilçe yatılılık ve bursluluk komisyonlarına belgeleriyle 15 Eylül saat 17.00'ye kadar müracaat edecek. PYBS sonucu burslu okumaya hak kazanan öğrenciler de kayıt yaptırdıkları okul müdürlüğüne belgeleriyle 30 Eylül saat 17.00'ye kadar başvuracak.



Yorumlar

  1. Selam ben Elif 367 puanla yüzdelik dilimi 26,67 olan bir liseye girebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF;
      Liseyi yazarsan tahmin etmek daha kolay olur

      Sil
    2. Akyazı Anadolu Lisesi

      Sil
    3. ELİF;
      Senin de yüzdelik dilimini görmek gerekir ancak yerleşme ihtimalin var. Yaklaşık 30 puan daha öndesin

      Sil
  2. Merhaba adım Ferat 2013 te 316 olan bir liseye 343 puanla girebilirmiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FERAT;
      Yerleşme ihtimalin var. Ancak yerleştirme puanın ve yüzdelik dilimin açıklandığında daha net karar verebiliriz.

      Sil
    2. Teşekkürler hocam.Bir de henüz hiçbirşey açıklanmadı?Lise puanlarını bulamıyoruz.Yüzdelik dilim i de hesaplayamıyoruz

      Sil
    3. FERAT;
      2 gün içerisinde açıklanması bekleniyor. Yüzdelik dilimi hesaplama şansımız yok. Bu yüzden MEB i beklememiz gerekir.

      Sil
  3. Merhaba ben enes puanım 483 Kaharamanmaras imkb Süleyman demirel fen lisesine yerleşebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ENES,
      Puanın çom daha iyi. Puana göre yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
  4. merhaba ben selen ankarada yaşıyorum benim puanım 405-410 civarlarında iyi bir anadolu lisesi olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SELEN;
      Ankarada yerleşebileceğin bir çok anadolu lisesi olur

      Sil
  5. merhaba ben enes yine bir soru soracağım bu 4 soru iptal edilir mi ve iptal olursa doğru yapan ben ve arkadaşlarıma ne olacak ? Yanlış yapanlara ne olacak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ENES;
      Mahkeme MEB'in itirazını red ederse 4 soru iptal edilecek. İptal edilirse maalsef doğru yapanlar mağdur durumuna düşecek

      Sil
  6. merhaba bnm adım ceren bnm puanım 347 en fazla kaç puan olan bir liseye gideblirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEREN;
      Yüzdelik dilimine göre tercih yapmanı tavsiye ederim

      Sil
  7. HOCAM BEN MERT;
    BENIM YUZDELIK DILIMIM %9.93 ISTEDIGIM SOSYAL BILIMLER LISESI % 11.28 ILE ALACAK SIZCE YERLESIRMIYIM ? SIMDIDEN SAGOLUN.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT;
      Daha düşük bir yer istediğine göre yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
  8. merhaba ben kübra puanım 442 sizce bi fen lisesine yerlesirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KÜBRA;
      MEB Sadece yüzdelik dilimleri yayınladı

      Sil
  9. Hocam 403,606 puanla bursada hangi liselere gidebilirim ?

    türkiye geneli 13.9 %

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OKAN;
      Sosyal bilimler lisesi için şansını denemelisin. Ayrıca bir çok anadolu lisesi gelir.

      Sil
    2. yüzdelik dilim iyi mi hocam yani ali osman sönmez sosyal bilimler lisesi olur mu

      veya hüriyet anadolu , özlücecamlıca bunlardan biri tutar mı hocam

      Sil
    3. OKAN:
      Hürriyet anadolu 11,33 ile almış Yakın sayılırsın ama garanti değil. Çamlıca zor özlüce bir ihtimal. Sıralamndan daha düşük yerleri de düşünmelisin

      Sil
  10. Merhaba hocam ben şeyhmus. Puanım 394.549 türkye yüzdelik dilimim 15.88. Bursada sağlık meslek lıseleri yazabilirmym? bir de Osmangazi Anadolu liseleri gelme ihtimali nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEYHMUS;
      Osmangazi anadolu lisesi 5,30 ile almış. Yerleşme şansın çok düşük. Sağlık meslek liselerine yerleşebilirsin. Örneğin mudanya

      Sil
  11. HOCAM BEN YINE MERT SIZE COK ZAHMET VERDIM AMA IKI SORUM VAR BENIM GENEL YUZDEM 8.87 IL YUZDEM 9.93 HANGISI ESAS ALINACAK VE BANA KOCAELIDEN GIREBILECEGIM TAVSIYE ETTIGINIZ LISELERI SOYLEYEBILIR MISIN SIMDIDEN SAOULN :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT,
      Genele bakmak gerekir. Ama zaten yüzdelik dilimlerin yakın. Ali Fuat Başgil Sosyal Bilimler Lisesi veya yeni açılan fen liseleri. Ayrıca yüzde 5-15 arasındaki anadolu liseleri

      Sil
  12. HOCAM BEN YINE MERT SOYLE BIR TERCIH LISTEDI YAPTIGIMDA NASIL OLUR SIMDIDEN SAGOLUN :)
    1-6.97
    2-11.28
    3-8.87
    4-11.93
    5-12.54
    6-12.59
    7-18.86
    8-21.24


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT;
      Liselerin adlarını da yazar mısın?

      Sil
    2. 1.24 KASIM ANADOLU
      2.ALI FUAY BASGIL SOSYAL BİLİMLER
      3.SEHIT OZCAN KAN ANADOLU
      4.ATILIM ANADOLU
      5.DERINCE MERKEZ BANKASI ANADOLU
      6.DARICA ULKUN YALCIN ANADOLU
      7.IZMIT ANADOLU
      8.TEVFIK SENO ARDA ANADOLU

      Sil
    3. MERT;
      Bu sıralamaya göre ALI FUAY BASGIL SOSYAL BİLİMLER lisesine yerleşeceğini düşünüyorum. Sana tavsiyem 15 tercihini de doldur

      Sil
  13. hocam ben Alperen sınav sonucum çok kötü geldi ben sivas suşehrindeki tarım meslek lisesine yerleşmek istiyorum ancak liselerin yüzdelik dilimlerini bulamıyorum
    benim yüzdelik dilimim genelde yüzde62 ilde yüzde 68 sizce Suşehri tarım meslek beni alırmı ?
    puanım 252 geçen sene Suşehri tarım meslek 246 puanla almış ama yüzdelik dilimi nedir bilemiyorum nolur yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALPEREN;
      MEB Tarım liselerinin yüzdelik dilimlerini yayınlamış. Geçen yılın puanına göre yerleşme ihtimalin var

      Sil
  14. Hocam Ben Abdurrezzak Taban Puanmi Onemli Yoksa Yuzdelik Ve Hangi Yuzde OnemlinGenelmi Il mi saouln

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ABDUREZZAK;
      Genel yüzdelik daha önemli. Ancak tereddüt edyorsan n düşüğüne göre de tercih yapabilirsin

      Sil
  15. meraba hocam ben ezgi genel yüzdelik dilimim 1.72 il yüzdelik dilimim 2.59 Ankaradaki Nermin Mehmet Çekiç anadolu lisesini yazmak istiyorum tutma ihtimali sizce nedir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EZGİ;
      Nermin çekiç anadolu lisesi 3,13 ile almış. Yerleşirsin

      Sil
  16. hocam merhaba ben nupelda genel yüzdelik dilimim 9,54 il yüzdelik dilim 13,09 antalyadaki hangi liselere girebilirim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NUPELDA:
      İhtimali olan liseler
      40815 MURATPAŞA / Levent Aydın Anadolu Lisesi
      41374 MURATPAŞA / Muratpaşa Türk Telekom Anadolu Lisesi
      38883 ALANYA / Hasan Çolak Anadolu Lisesi
      41893 MURATPAŞA / Antalya Lisesi
      40813 MANAVGAT / Çağlayan Anadolu Lisesi
      40458 KEPEZ / Atatürk Anadolu Lisesi
      37143 KEPEZ / Nevzat Saygan-Levent Saygan Anadolu Lisesi
      37619 MURATPAŞA / Gazi Anadolu Lisesi

      Sil
  17. BEN OKAN HOCAM :

    13.9 % Yüzdelik Dilim / Puan : 403,6

    BURSA'DA HANGİ LİSELERE GİDEBİLİRİM ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OKAN;
      OSMANGAZİ / Bursa Hürriyet Anadolu Lisesi
      YILDIRIM / Bursa Ahmet Vefik Paşa Anadolu Lisesi
      YILDIRIM / Nuri Nihat Aslanoba Anadolu Lisesi
      NİLÜFER / Meriç Anadolu Lisesi
      NİLÜFER / Barış Anadolu Lisesi
      YILDIRIM / Nuri Erbak Anadolu Lisesi
      MUDANYA / Mudanya Sami Evkuran Anadolu Lisesi
      GEMLİK / Celal Bayar Anadolu Lisesi
      OSMANGAZİ / Şehit Onbaşı Hakan Yutkun Anadolu Lisesi
      OSMANGAZİ / Cumhuriyet Anadolu Lisesi
      İNEGÖL / İnegöl Anadolu Lisesi
      OSMANGAZİ / Hasan Ali Yücel Anadolu Lisesi
      YILDIRIM / Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi
      Yüzdelik dilimi olmayan liseler de var

      Sil
  18. Hocam ben Ceylan genel yüzdelik dilimim 3.16 sizce doğu dışında herhangi bir ilde fen lisesine girebilir miyim girebilirsem de hangi liseler olduğunu yazar mısınız ?
    Şimdiden teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEYLAN;
      bunlar arasında seçebilrisn
      KOCAELİ / GEBZE / Yücel Boru Fen Lisesi
      ŞANLIURFA / KARAKÖPRÜ / Şanlıurfa Fen Lisesi
      BATMAN / MERKEZ / Batman Fen Lisesi
      ADANA / CEYHAN / Eczacı Bahattin-Sevinç Erdinç Fen Lisesi
      YOZGAT / MERKEZ / Yozgat Şehitler Fen Lisesi
      MERSİN / TARSUS / Sesim Sarpkaya Fen Lisesi
      ORDU / FATSA / Fatsa Fen Lisesi
      SAKARYA / AKYAZI / Akyazı Eyyup Genç Fen Lisesi
      NİĞDE / BOR / Bor Fen Lisesi
      KONYA / AKŞEHİR / Akşehir Hacı Sıddıka Baysal Fen Lisesi
      VAN / EDREMİT / Van Türk Telekom Fen Lisesi
      GİRESUN / MERKEZ / Giresun Fen Lisesi
      BİLECİK / MERKEZ / Refik Arslan Öztürk Fen Lisesi
      ANTALYA / ALANYA / Hüseyin Girenes Fen Lisesi
      İSTANBUL / BAHÇELİEVLER / Prof. Dr. Mümtaz Turhan Sosyal Bilimler Lisesi
      SAMSUN / BAFRA / Bafra Fen Lisesi
      AMASYA / MERZİFON / Merzifon Fen Lisesi
      OSMANİYE / KADİRLİ / Kadirli Fen Lisesi
      TRABZON / AKÇAABAT / Akçaabat Şehit Gökhan Uzun Fen Lisesi
      ADANA / KOZAN / Kozan Fen Lisesi
      ÇANKIRI / MERKEZ / Çankırı Süleyman Demirel Fen Lisesi
      KÜTAHYA / TAVŞANLI / Tavşanlı Fen Lisesi
      ZONGULDAK / MERKEZ / Zonguldak Fen Lisesi
      KONYA / SEYDİŞEHİR / Seydişehir Fen Lisesi
      KONYA / BEYŞEHİR / Fetullah Bayır Fen Lisesi
      GAZİANTEP / NİZİP / Nizip Fen Lisesi
      MANİSA / ALAŞEHİR / Alaşehir Fen Lisesi
      RİZE / MERKEZ / Rize Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Fen Lisesi
      BARTIN / MERKEZ / Hasan Sabri ÇAVUŞOĞLU Fen Lisesi
      KÜTAHYA / SİMAV / Simav Fen Lisesi
      ŞANLIURFA / HALİLİYE / TOBB Fen Lisesi
      BİLECİK / BOZÜYÜK / Bozüyük Fen Lisesi
      ÇANAKKALE / ÇAN / Çan Fen Lisesi
      ANTALYA / KEMER / Göynük Fen Lisesi
      SİNOP / MERKEZ / Sinop Fen Lisesi
      İZMİR / TİRE / Tire Belgin Atila Çallıoğlu Fen Lisesi
      MARDİN / ARTUKLU / Mardin Fen Lisesi
      EDİRNE / KEŞAN / Keşan Fen Lisesi
      SAMSUN / ÇARŞAMBA / Çarşamba Fen Lisesi
      KÜTAHYA / GEDİZ / Gediz Fen Lisesi
      BİTLİS / MERKEZ / Hikmet Kiler Fen Lisesi
      ZONGULDAK / EREĞLİ / Ereğli Fen Lisesi
      KIRŞEHİR / KAMAN / Kaman Fen Lisesi
      BURSA / KARACABEY / Karacabey Ulviye Matlı Fen Lisesi
      BİNGÖL / MERKEZ / Türkiye Büyük Millet Meclisi Vakfı Bingöl Fen Lisesi
      ISPARTA / YALVAÇ / Yalvaç Fen Lisesi
      KARAMAN / ERMENEK / Ermenek Uysal-Hasan Kalan Fen Lisesi
      AFYONKARAHİSAR / DİNAR / Dinar Fen Lisesi
      MUŞ / MERKEZ / Muş Fen Lisesi
      RİZE / ARDEŞEN / Ardeşen Fen Lisesi
      GÜMÜŞHANE / MERKEZ / Gümüşhane Türk Telekom Fen Lisesi
      ŞANLIURFA / BİRECİK / Türkan Halit Aykılıç Fen Lisesi
      TOKAT / ZİLE / Zile Fen Lisesi
      SAMSUN / İLKADIM / Samsun İbrahim Tanrıverdi Sosyal Bilimler Lisesi
      SİİRT / MERKEZ / Siirt Türk Telekom Fen Lisesi
      ANTALYA / KUMLUCA / Havva-Sedat Avcıoğlu Fen Lisesi
      AĞRI / MERKEZ / Ağrı Hüseyin Celal Yardımcı Fen Lisesi
      VAN / ERCİŞ / Erciş Fen Lisesi
      TOKAT / ERBAA / Yılmaz Kayalar Fen Lisesi
      KAYSERİ / MELİKGAZİ / Kayseri Kilim Sosyal Bilimler Lisesi
      AFYONKARAHİSAR / BOLVADİN / Ayfer-Ceylan EMET Fen Lisesi
      AYDIN / EFELER / Aydın Sosyal Bilimler Lisesi
      KARS / MERKEZ / Kars Fen Lisesi
      ANKARA / ÇANKAYA / Ankara Türk Telekom Mehmet Kaplan Sosyal Bilimler Lisesi
      BURSA / OSMANGAZİ / BTSO Ali Osman Sönmez Sosyal Bilimler Lisesi
      ŞIRNAK / CİZRE / Cizre Fen Lisesi
      ARTVİN / MERKEZ / Artvin Fen Lisesi
      SAMSUN / VEZİRKÖPRÜ / Vezirköprü Hatice-Kemal Kayalıoğlu Fen Lisesi
      IĞDIR / MERKEZ / Haydar Aliyev Fen Lisesi

      Sil
  19. Ben Gulsumbul Hocam Hocam Puana Bakarak Mi Yoksa Yuzdelige Gore Mi Tercih Yapacagiz Birde Sehit Ozcan kan Lisesinin Yuzdelik Dilimi Belli Degil Sizce Kac Olur Simdiden Allah Razi Olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜLSÜM;
      Genel yüzdeik dilime bakmajh daha mantıklı, Hangi il?

      Sil
    2. Kocaeli Hocam

      Sil
    3. GÜLSÜM;
      Lise hakkında bilgim olmadığı için tahmin etmek zor. Yüzde 40-50 olabilir

      Sil
  20. hocam ben şule izmir de yaşıyorum. türkiye geneli yüzdem 4,91 izmirdeki hangi liselere yerleşebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞULE;
      URLA / İzmir Cengiz Aytmatov Sosyal Bilimler Lisesi
      KONAK / İzmir Kız Lisesi
      BUCA / Buca Fatma Saygın Anadolu Lisesi
      KARŞIYAKA / Karşıyaka Atakent Anadolu Lisesi
      KARABAĞLAR / Övgü Terzibaşıoğlu Anadolu Lisesi
      KARŞIYAKA / Karşıyaka Cihat Kora Anadolu Lisesi
      KONAK / Konak Anadolu Lisesi
      BORNOVA / Yunus Emre Anadolu Lisesi
      KARABAĞLAR / İzmir Anadolu Lisesi
      BUCA / Buca Anadolu Lisesi
      BAYINDIR / Bayındır Anadolu Lisesi
      ÖDEMİŞ / Ödemiş Ticaret Odası Anadolu Lisesi
      gibi bir çok anadolu lisesi

      Sil
  21. mrb hocam ben derya hocam benım genel yuzdelık puanım %26,35 yuzdelık oranım ıse %28,94 hocam kayserıden hangi lıseler gelebılır sımdıden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DERYA;
      MELİKGAZİ / Melikgazi Kayseri Lisesi
      KOCASİNAN / Kocasinan 75.Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi
      MELİKGAZİ / Osman Ulubaş Anadolu Lisesi
      KOCASİNAN / Behice Yazgan Kız Anadolu Lisesi
      KOCASİNAN / Atatürk Anadolu Lisesi
      KOCASİNAN / Cemal Bozkurt Anadolu Lisesi
      MELİKGAZİ / İstikbal Anadolu Lisesi
      TOMARZA / Tomarza Anadolu Lisesi
      KOCASİNAN / Hacı Ahmet Arısoy Anadolu Lisesi
      MELİKGAZİ / Mustafa Eraslan Anadolu Lisesi
      PINARBAŞI / Pazarören Anadolu Lisesi
      SARIOĞLAN / Şehit Hacıbey Kaya Anadolu Lisesi

      Sil
    2. hmmm sağolun hocam bu lıselerın gelme oranı sızde kac umut baglayabılırmym

      Sil
    3. DERYA;
      Eğer sonuna kadar yazarsan açıkta kalmazsın

      Sil
  22. Ben büşra. puanım 430. il yüzdeliğim 9.47 türkiye 8.81 sizce giresun imkb anadolu gelir mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BÜŞRA;
      Yaklaşık 0,65 civarında bir fark var. Bu fark kapanabilir ama yine de kesin diyemeyiz

      Sil
  23. merhaba hocam ben buse nur puanlar daha açıklanmadı ama yaklaşık 444 gibi bir puan gelecek sizce antalyadaki levent aydın Anadolu lisesi veya başka Anadolu liselerine yerleşebilme ihtimalim kaç şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BUSE NUR:
      Levent Aydın Anadolu lisesi de 444 puanla almış Bu yüzden şansın çok yüksek. Dediğin gibi YEP ve yüzdelik dilim açıklandığında daha rahat kolay karar verebiliriz.

      Sil
  24. Merhaba ben ihsan puanım 474 van türk telekoma girmek istiyorum geçen sene 468 ile aldı yüzdelik dilimim 3,29 türk telekomun ise 2,90 girebilir miyim acill

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İHSAN:
      Fark çok az olduğu için yerleşme ihtimalin çok yüksek

      Sil

Yorum Gönder

1.SORU VE YORUMLARA MUTLAKA ADINIZI YAZINIZ.
2.SORULAR ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.
3.GMAİL HESABI OLANLAR YORUMU YAZDIKTAN SONRA ALTTAKİ BENİ BİLGİLENDİRİ TIKLARSANIZ SORULARA VERDİĞİMİZ CEVAPLAR MAİL ADRESİNİZE GELECEKTİR
4.KÜFÜR VE ŞİDDET İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAYACAKTIR

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?