TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?

2014 TEOG sonuçlarına göre hızla ve büyük bir heyecanla tercih sürecine yaklaşıyoruz. Tercihlerimizi yaparken nasıl bir strateji izleyeceğimizi iyi belirlememiz gerekir.

Tercih yaparken en güvenilir veri sıralamamızı bilmektir. Ancak MEB sıralamaları açıklamadı. MEB sıralamaları açıklamadığına göre tercih yapmak için en önemli verinin yüzdelik dilim olduğunu belirtmiştik. Yüzdelik dilime göre tercih yaptığımızda gerçek sıralamamızı bilmememiz ve yüzdelik dilim içerisinde çok fazla kişinin olması tercihte yanılmamıza neden olabilir. Şimdi basit bir hesaplama ile her yüzdelik dilimde kaç kişi olduğunu ve buna göre yaklaşık sıralamızın kaç  olduğunu hesaplayalım. Hesaplamayı Türkiye geneli yüzdelik dilime göre yaptığımızı belirtelim.

2014 TEOG'da 1.271.000 kişinin puanı hesaplandı.
1.271.000'ni 100'e böldüğümüzde 12.710 çıkıyor.
Demekki her yüzdelik dilimde  12.710 kişi var.
Ortalama bir hesapla her yüzdelik dilim de 12.000 kişi var diyebiliriz.
Yüzdelik dilimin 1/10'unda 1200 kişi var.
1/100'unda 120 kişi var

Şimdi örnek üzerinde açıklayalım.
Yüzdelik dilimi 5,42 olan bir kişi
5*12.000=60.000
0,4*1200=4800
0,02*120=240
Toplamda bu kişi yaklaşık 65040. sırada olur.

Şimdi yüzdelik diliminizle istediğin lise arasındaki farkı bulalım
Yüzdelik dilminiz 5,42
İstediğinzi lisenin yüzdelik dilimi 4,10
Aradaki fark 1,32
Yüzde 1 12000 kişi
Yüzde 0,3*1200=3600 kişi
Yüzde 0,02*120=240 kişi
Aradaki sıralama farkı 15,840 kişi

Herkesin gönlüne göre istediği liseye yerleşme umuduyla...
BURHAN DEMİR/2014 TEOG

Yorumlar

  1. merhabalar ben ezgi Ankara ilinde bu yıl kaç öğrenci teoga girdi bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EZGİ;
      İllerde kaç kişinin girdiğini bilmiyorum

      Sil
  2. benim yüzdelik dilimim 7,37 sıralamamı bulmaya çalıştım ama olmadı hesaplayabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  3. Ben Erzurum dan Recai il deki yüzdelik dilimim 16.6 sıralamamı bulamadım rica etsem hesaplarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. RECAİ.;
      İlinizde kaç kişinin sınava girdiğini bilmediğimiz için hesaplayamyız. Yukarıdaki yazıda türkiye geneline göre yaptığımızı belirtmiştik

      Sil
  4. hocam 462 puan ve 3,75 lik yüzdelik dilimle güzellbahçe 60.yıl(3,41)girme şansım ne kadar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BURCU;
      Yüzdelik dilimler arasında çok az fark var. Bu yüzden yerleşme ihtimalin var

      Sil
  5. HOCAM BEN ANKARADAN SERHAT BENİM GENEL YUZDELİK DİLİMİM 23 ULUĞBEY ANADOLU LİSESİNİN GECEN YIL YÜZDELİK DİLİMİ 22 GİRME ŞANSIM VAR MI ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SERHAT;
      Yüzdelik dilimler yakın olduğu için yerleşebilirsin

      Sil
  6. merhaba hocam ben yasin tercih edeceğim liseyle aramda 2640 kişi var(yüzdelik olarak fark%0,22) gelme olasılığı nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YASİN;
      Fark çok fazla değil. İhtimal var ama riskli

      Sil
  7. ben Kaan benim yüzdelik dilimim 0,70 eskişehir fen lisesi istiyorum 0,59 gelme olasılığı varmı acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YÜKSEL KAAN
      Çok yakınsın. Yerleşme ihtimalin var. Ama bu puan diliminde değişimler çok az olur

      Sil
    2. Peki.hocam,denizli erbakır 0,66 gelir mi?bilgilendirdiğiniz için teşekkürler...

      Sil
    3. YÜKSEL KAAN;
      Çok az sıralama farkı var. Türkieye geneli için yaklaşık 5000 bin kişim eder. Bu yüzden yerleşme şansın yüksek

      Sil
  8. Meraba hocam ben Sude
    Benim puanım 408. İldeki yüzdelik dilimim %14.13
    Gitmek istediğim lisenin 2013 taban puanı 397. Yüzdelik dilimi ise %10,53
    Bu liseyi kazanabilir miyim ?

    YanıtlaSil
  9. Sayın hocam iptal edilen 7 soru bilenler için kayıp, bilemeyenler için ciddi bir şekilde puan kazancı oldu. Buda çocukların yüzdelik dilimlerini etkiledi. Bu konuda idare mahkemesine dava açılıp açılmadığı hususunda bilginiz var mı,. Ayrıca 0,32 yüzdelik diliminde olan öğrencinin İstanbul Lisesine veya İstanbul Atatürk Fen Lisesine girme şansı nedir. ayrıca özel okullardan tam burs alma olasılığı nedir. Cevap verirseniz sevinirim. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEVGİLİ ARKADAŞIM İSİM YAZMAYANLARA CEVAP VERMİYORUZ. AMA SORUN ÖNEMLİ OLDUĞU İÇİN BİR DEFALIK CEVAP YAZACAĞIM.
      1 sorunun bile yüzdelik dilimleri çok fazla etkilediği bu sistemde 7 sorunun etkisi inanılmaz fazla. Dolayısıyla bir çok kişinin iyi liselere yerleşmesini de etkiler. Bildiğim kadarıyla herhangi bir dava açılmadı. aten diğer kararı veren de mahkeme.
      İstediğiniz liselerin yüzdelik dilimleri 0,13 ve 0,18 yüzdelik diliminde yer alıyor. Türkiyede en çok tercih edilen lislerin başında geliyor. Yine bu seviyelerde kalacağını düşünüyorum. Yinede şansımızı denememiz gerekir

      Sil
  10. Merhaba hocam ben bu sene teoga girdim 445-450 civari bir puan cıkıyor ? Standart sapmayla puanım yükselir mi? Bide bu alacağım puanla Büyüksehir hüseyin yıldız anadolu lisesine gidebilir miyim ? Saygılarımla ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMİR:
      Tercihler için yzdelik dilimler daha önemldir. Yüzedlik dilimler açıklanınca daha net karar verebiliriz.

      Sil
    2. Tamam hocam cevabınız için teşekkür ederim.Bide bir sorum daha var en zor teog bu teog mudur ?

      Sil
    3. EMİR:
      Geçen yıla göre zordu. Ama yüzdelik dilimler belli olmadan en zoru olduğunu söyleyemeyiz

      Sil
    4. Peki hocam cevaplar için teşekkür ederim.

      Sil
  11. Turkiyedeki yuzdelik dilimim 0.96 ydi. 2015 teoguna girdim türkiyede kaçıncı sıradayım?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

1.SORU VE YORUMLARA MUTLAKA ADINIZI YAZINIZ.
2.SORULAR ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.
3.GMAİL HESABI OLANLAR YORUMU YAZDIKTAN SONRA ALTTAKİ BENİ BİLGİLENDİRİ TIKLARSANIZ SORULARA VERDİĞİMİZ CEVAPLAR MAİL ADRESİNİZE GELECEKTİR
4.KÜFÜR VE ŞİDDET İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAYACAKTIR

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)