TEOG Tercihleri Genel Başarı Yüzdesine Göre mi, İl Başarı Yüzdesine Göre mi Yapılır?

YEP açıklandı. YEP ile birlikte il yüzdelik dilim, Türkiye yüzdelik dilimleri de açıklandı. Öğrenciler ve veliler neye göre tercih yapacaklarını soruyorlar.

TERCİHLER YÜZDELİK DİLİME GÖRE
Tercih yaparken en güvenilir veri Türkiye sıralamasıdır. Ancak MEB sıralama açıklamadı. Yani öğrenciler illerinde ve Türkiye genelinde kaçıncı olduklarını bilmiyorlar.  Ancak önceki yıllarda okulları kazanan son kişilerin Türkiye sıralamasını bilemediğimiz için sıralama hesaplama yapmamızın bize pek faydası olmayacaktır. En güvenilir ikinci veri yüzdelik dilimdir. Burada da il yüzdelik dilim mi önemli Türkiye yüzdelik dilim mi sorusuyla karşılaşıyoruz.

TEOG sonuç belgesinde puanın dışında öğrencilerin genel başarı yüzdeleri ve il başarı yüzdeleri de yer almaktadır. Bir öğrenci puana göre tercih yapabilir. Ancak puanlar yıldan yıla değiştiği için doğru bilgi vermez. Öte yandan TEOG bir yarışma sınavı olduğuna göre bu yarışmanın sonunda kaçıncı olduğumuzu bilmek daha önemlidr. Öğrencilerin kaçıncı olduklarını belirten en önemli gösterge bulundukları yüzdelik dilimlerdir. Kısacası puanlar değişsede yüzdelik dilimler değişmez.

Sınav sonuç belgesinden 2 tane yüzdelik dilim yer almaktadır. “İl Başarı Sırası” öğrencinin, bulunduğu ildeki öğrenciler arasındaki yerini, “İl Başarı Yüzdesi” de öğrencinin bulunduğu ildeki diğer öğrenciler arasında başarı yüzdesini gösteriyor.“Genel Başarı Sırası” ve yanındaki “Genel Başarı Yüzdesi” bölümleri tercihlerde dikkate alınacak değerdir. Başarı sırasında ve yüzdelik diliminde öğrencinin Türkiye’deki durumunu görüyorsunuz.
Türkiyedeki herhangi bir liseyi Türkiyedeki herkes tercih edebildiğine göre yerleştirme de genel başarı yüzdesine göre tercih yapmak daha mantıklı olur.
Garantili olması için hangisi daha büyük ise o yüzdelik dilimi baz alın.

HANGİ ARALIKTA TERCİH YAPMALIYIZ?
Tercihlerinizi yüzdelik diliminiz bir kaç puan altından başlayarak, bir kaç puan üstünde bitecek şekilde yapmalısınız.
Örneğin, İl yüzdelik dilimi 13,25 ve Türkiye Yüzdelik dilimi 11,72 olan bir öğrenci tercihlerini %10′dan başlayabilir. Tercihlerinin garanti olması için %20′ye kadar yükselmelidir. Çünkü bu sene yüzdelik dilimler düşecek! 

Yorumlar

  1. hocam ben batuhan genel yüzdelik dilimim 2.56 il yüzdelik dilimim 3.59 bursa anadolu lisesine girebilir miyim (yüzdelik dilimi 1.24)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BATUHAN;
      Yerleşme ihtimalin düşük görünüyor

      Sil
    2. Hocam türkiye geneli yüzdelik dilim 8 il 4.2, yuzdelik dilimi 6.11 olan okula girebilir miyim ?

      Sil
    3. SEHER ERDOĞAN:
      Yerleşme olasılığın yüksek

      Sil
    4. Merhaba hocam ben Tülay Antalya dayım istediğim okul yüzdelik dilim 15 benim il yüzdelik dilimin 18 genel yüzdelik dilimim 14 tutarmı

      Sil
    5. TÜLAY:
      Yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
    6. İnşallah hocam cevap verdiğiniz için çok teşekkürler

      Sil
  2. Hocam ben Burak orduda yasiyorum türküye geneli yuzdem 1.94 il geneli yuzdem ise 1.8 puanim da 475.229 gitmek istediğim lise ordu fen lisesi ve yüzdelik dilimi 1.74 yerleşebilir miyim acaba lütfen acil cevap bekliyorum hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BURAK;
      Ordu fen lisesiyle aranda çok az fark avr. Yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
    2. Allah razi olsun hocam bu kadar Lisa surede net cevaplar bu siteye ve size çok tesekkur ediyorum saygilar...

      Sil
  3. Hocam benim Türkiye geneli yüzdeliğim 8 il geneli 8.9 istediğim okulun yüzdeliği 6.60 sizce ona girebilir miyim bir diger istediğim okulun yüzdeliği 10.53 ona girebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İREM:
      6,60 OLAN LİSE İÇİN İHTİMAL DÜŞÜK 10,53 olan lise için ihtimal yüksek

      Sil
  4. Hocam ben Ata Ankara'da yasiyorum fakat Malatya'ya tasinacagim icin ordaki liselerden birine baslayacagim neyse, Turkiye geneli 28,43 ve il geneli yuzdem ise 38 Orgeneral Esref Bitlis Anadolu Lisesi'nin yuzdelik dilimi 27,15. Sizce girme ihtimalim ne kadardir ya da var midir tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ATA;
      Sıralaman oldukça yakın, Bu yüzden yerleşme ihtimalin de var

      Sil
  5. Merhaba hocam ben Antalya'dan Dilara. Genel yüzdelik dilimim 4,77, il yüzdem 6,86 tercih listemi şu şekilde yaparsam;
    1- 2,79
    2- 3,64
    3- 4,75
    4- 7,79
    .
    .
    .
    sizce hangisi gelir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DİLARA;
      3. VE 4. tercihler yüksek ihtimalli

      Sil
  6. Merhaba hocam ben Şule ,İzmir'de yaşıyorum. türkiye geneli yüzdem 4,91 il gemeli yüzdem ise 6,28 .yüzdesi 3,71 olan izmir kız Lisesi'nin almanca bölümüne girebilir miyim?

    YanıtlaSil
  7. Hocam genel sıralamam 6.77 il 8.79 ilimin icinde bulunan 7.50 lik liseye girermiyim nolurrrrr cevaplayın hocamm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ARMAĞAN;
      Biraz anlaşılmaz yazmışsın ama yüzdelik dilim 6,77 ise 7,750 olan bir liseye yerleşme şansın yüksek

      Sil
  8. Hocam ben canay teog puanım 484.735 Türkiye yüzdem 0.86 İl yani Samsun yüzdem ise 0.86 gitmek istedğim okul Samsun Galip Zeycan Yıldırım Fen Lisesi onun yüzdeliği ise 0.77 sizce gider miyim nolur cevap verin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CANAY;
      Çok yakınsın canay. Aranızda türkiye genelinde 1200 civarında fark var. Yerleşme ihtimalin yüksek. İnşaallah olur

      Sil
  9. hocam bende tekirdağ bölgesinde yaşıyorum genel sıralamam 6.84 il sıralamam 8.89 tekirdağ ili ve ilçelerinde hangi okullara gidebilirim. şimdiden teşşekür ederim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MUAMMER;
      SÜLEYMANPAŞA / Tekirdağ Anadolu Lisesi
      ERGENE / Ergene Anadolu Lisesi
      KAPAKLI / Kapaklı Anadolu Lisesi

      Sil
  10. Hocam merhaba ben sevval tercihlerimzii ile goremi yoksa genele goremi yapacagiz bize okuldn ile gore yapin dediler bnm puanim 432.073 genel yuzdm 8,48 ik yuzdem 12.73 bn hangi liseleri tercih listeme yazmaliyim ankarada yasiyorum simdiden. Allah razi olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEVVAL;
      Türkiyedeki her liseyi herksin seçme hakkı olduğuna göre genele göre yapılması gerekir. Daha garantili olsun diyorsan hangisi daha düşükse ona göre de yapabilirsin. 6-20 arasındali liseleri yazmanı öneririm

      Sil
  11. Hocam merhaba yine ben tercihlerimi soyle yapsam ;
    1)6.15
    2)6.92
    3)7.07
    4)7.95
    5)8.03
    6)8.12
    7)8.53
    8)8.98
    9)9.16
    10)9.18
    11)9.74
    12)11.17
    13)11.58
    14)11.92
    15)14.17
    Iyi bir liste olurmu ve hangileri gelir genel yuzdeligm 8.48 simdiden tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEVVAL;
      Okul isimlerini de yazsaydın daha iyi olacaktı. Mantıklı bir lisrte

      Sil
  12. Hocam benim yüzdeliğim 3.95 ankaradaki herhangi bir fen lisesine girme olasılıgım var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ENES
      Özellikle puanı olmayan ve dönüşen anadolu öğretmen liselrini yazabilirsin

      Sil
  13. Merhaba hocm kusara bakmayn cok soru sordum tercih listm isimlerle birlikte soyle ;
    1) kocatepe mimar kemal anadolu lisesi - 6.15
    2)cankaya anadolu lisesi - 6.92
    3)Hurriyet anadolu lisesi - 7.07
    4)cagribey anadolu lisesi -7.95
    5)Ankara anadolu lisesi - 8.03
    6)Reha alemdaroglu anadolu lisesi -8.12
    7)Alparslan anadolu lisesi -8.53
    8)Kurtulus anadolu lisesi -8.98
    9)Musa erdem anadolu lisesi -9.16
    10)Yahya kemal beyatli anadolu lisesi -9.18
    11)Abdullah murside ozunenek anadolu lisesi -9.74
    12)cumhuriyet anadolu lisesi -11.17
    13)Esenevler anadolu lisesi -11.58
    14)Altindag gazi anadolu lisesi - 11.92
    15)Ulugbey anadolu lisesi -14.17
    Hocam sizce hangi lisr gelir acikta kalirmiyim simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞEVVAL
      Bu listeye göre açıkta kalacağını sanmıyorum. Ancak yüzde 17-18 lere kadar yazabilirdin

      Sil
  14. Merhaba hocam ben Ebru benim yüzdelik dilimim 40.45 gitmek istediğim lisenin yüzdelik dilimi 31.12 sizce bu liseye girebilirim miyim? Tercih listemi nasıl yapabilirim? Birde İstanbuldan yüzdelik dilimime göre önerebileceginiz lise varmı? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EBRU;
      10 puanlık farkın kapanması zor. Yüzde 30 dan başlayabilirsin. en yoğun 37-47 arasını yazmanı öneririm

      Sil
  15. Merhaba hocam ben İrem 15 tercihin hepsini doldurmak zorunda mıyız? Birde hocam benim yüzdelik dilimim 39,45 gitmek istediğim liseninki 30,12 arada 10 puan fark var ama evime yakın bir lise girme ihtimal varmı? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İREM,
      İstersen 1 tercih bile yapabilirsin. Ama açıkta kalmamak için tüm haklarını doldurmanı tavsiye ederim, İhtimal var ama fark biraz fazla

      Sil
  16. Hocam Ben Merve tercih listesinde ilk başa yazdığımız yer tutarsa direk orayamı kaydımızı yapiyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERVE;
      Kaydını yapıyorsun daha sonra istersen nakillere başvurabilirsin

      Sil
  17. Hocam Ben Mine benim Teog puanim 311 321 puanı olan Ayazağa anadolu lisesine girebilirmiyim ilk tercihim olarak yazsam. Türkiye yüzdem 40.45 il yuzdem 42 lütfen hocam girebilirmiyim bu liseye evimize yakın bir yakınım da gitmiş o liseye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MİNE;
      Sanırım daha önce de bu soruyu sormuştum. Arada 10 puanlık fark var. İhtimal var ama düşük

      Sil
  18. Hocam ben Antalya'dan Dilara, genel yüzdem 4,7 yüzdeliği 3,6 olan okula yerleşme ihtimalim yüzde kaçtır acaba? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DİLARA;
      Yerleşme ihtimalin var. Ama yüksek değil

      Sil
    2. Hocam yüzde kaç ihtimal girebilme şansım, teşekkürler

      Sil
  19. merhaba hocam ben Zeynep amasyada yaşıyorum buanım 422 il yüzdem %13 türkiye yüzdem %13 ilk 5 tercih listeme hangi okulları yazmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEYNEP;
      MERZİFON / Merzifon Fen Lisesi
      SULUOVA / Suluova Fen Lisesi
      MERKEZ / Amasya Sosyal Bilimler Lisesi
      MERKEZ / Amasya Anadolu Lisesi
      MERKEZ / Alptekin Anadolu Lisesi

      Sil
  20. hocam benim yüzdelik dilimim.66,20 il genel olarak siz ce büyükten küçüğe doğrumu yazmalıyım okulları ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT;
      İllaki büyükten küçüğe yazmak zorunda değilsin.

      Sil
  21. il 4.46 genel 9.23 puanım 427 ilimizde 5.85 anadolu var yerleşir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEKKİ;
      Hangi il ve hangi lise olduğunu yazarsan daha net bilgi verebilirz. Yerleşme şansın var

      Sil
  22. merhaba hocam ben melısa istanbulda yaşıyorum puanım 312 il yüzdem %42 türkiye yüzdem %40 ilk 5 tercih listeme hangi okulları yazmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MELİSA;
      Anadolu lisesi olarak;
      ARNAVUTKÖY / Arnavutköy Anadolu Lisesi
      ARNAVUTKÖY / Durusu Hüseyin Ökten Anadolu Lisesi
      ARNAVUTKÖY / Taşoluk Anadolu Lisesi
      ESENYURT / Esenyurt Kıraç Anadolu Lisesi
      SİLİVRİ / Gümüşyaka Anadolu Lisesi
      BEYKOZ / Prof. Dr. İbrahim Canan Anadolu Lisesi
      Meslek lisesi de yazabilirsin

      Sil
  23. hocam ben seda ali akkanat anadolu lisesinin puanı 360dı degılmi?

    YanıtlaSil
  24. hocam ben çağla tercih listemızde anadolu meslek felan karısık yazabılıyormuyuz simdiden tesekurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇAĞLA;
      Tercih listene istediğin liseyi istediğin şekilde yazabilirsin

      Sil
  25. hocam benim adım ferda bazı liselerin puanları yok onları nasıl tercih lıstemize eklicez?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FERDA;
      O ildeki benzer lislerin puanlarına bkarak tercih edebilirsin.

      Sil
  26. hocam benim adım nazlı. genel başarı yüzdem 1.23 il başarı yüzdem 1.78. Tercih sıralamam =
    1. 0.10
    2. 0.84
    3. 0.68
    4. 0.99
    5. 1.22
    6. 1.58
    7. 2.39
    8. 2.49
    9. 2.56
    10. 3.13
    11. 3.83
    12. 3.84
    13. 4.59
    14. 7.16
    15. 9.20
    hocam sizce hangisine yerleşme ihtimalim yüksek ? sıralamam uygun mu ? açıkta kalmam demi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NAZLI;
      Okul isimleri ve türleri belli olmadan yorum yapamam. Tercih listeni aşağıdaki sayfaya ve bu sayfadaki kurallara göre yazar mısın?
      http://teoges.blogspot.com.tr/2014/07/2014-teog-tercih-listenizi-kontrol.html

      Sil
  27. hocam ben başak genel yüzdem 11.4 il yüzdem 14.15 ilimdeki yüzdesi 5 olan okula giremem değilmi

    YanıtlaSil
  28. hocam ben gene başak genel yüzdem 11.4 il yüzdem 14.15 ilimdeki yüzdesi 14,89 olan liseye garanti girermiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAŞAK:
      Garantisi yok ama şanısın yüksek

      Sil
    2. ben başak hocam ilk sıraya yazdım ve gitmek istediğim tek okul o yüzden tek tercih yaptım yerleşirmiyim yoksa B grubundanmı yerleşirim

      Sil
    3. BAŞAK;
      Tek tercih yapmanı hiç önermem. Gelmezse hiç istemediğin başka bir okula, meslek lisesine gitmek zorunda kalırsın. Nakillerin de garantisi yok. Yerleşme şansın yüksek. Ama garantisi yok

      Sil
  29. AYŞENUR:
    MEB'in açıkladığı yüzdelik dilimler genel yüzdelik dilimler.Bu yüzden türkiye geneli yüzdelik dilime göre tercih yapmak gerekir. Buna göre girme şansın var ama düşük.

    YanıtlaSil
  30. Hocam yüzdelik dilimim 2.5 istediğim okul 2.39 yerleşebilirmiyim hocam

    YanıtlaSil
  31. Hocam ismim inci oğlumun Türkiye yüzdeliği 2.94 istediği okul 2.17 okula girme ihtimali nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNCİ:
      Bu yıl özel okul kayıtlarının önceden yapılması yüzdelik dilimlerde iyi yönde düdüşler olmasına yol açacaktır. Bu yüzden yüzdelik diliminiz çok yakın olduğu için yerleşme şansınızın da yüksek olduğunu düşünüyorum.

      Sil
  32. hocam ben nazlıcan benim türkiye yüzdelik dilimim 19 il yuzdeligim 14 erzurumda hangi liseye giderim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NAZLICAN:
      PALANDÖKEN / Erzurum Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi
      AZİZİYE / Emel Çatal Anadolu Lisesi
      YAKUTİYE / Erzurum Lisesi
      PALANDÖKEN / Palandöken Yıldızkent Hüseyin Avni Ulaş Anadolu Lisesi
      OLTU / Oltu Anadolu Lisesi
      PALANDÖKEN / Yıldızkent İMKB Anadolu Lisesi

      Sil
  33. Ama hocam sonucta biz kendi ilimizdeki liselere gidiyoruz niye turkiye geneline gore yapiyiruz kii bnce o il geneline gore yapilacak

    YanıtlaSil
  34. AYŞENUR:
    MEB'in yayınladığı okul yüzdelik dilimleri türkiye geneli yüzdelik dilimler. Tercih yaparken baktığın okul yüzdelik dilimleri türkiye geneli. Ayrıca herhangi bir okulu türkiyedeki herkes yazabilir. Ama tercihini il yüzdelik dilime göre yapman da senin kararın.

    YanıtlaSil
  35. Hocam merhaba .Ben Emir . Benim türkiye geneli yüzdelik dilimim 1.66 . İl yüzdelik dilimim 2.28 . Puanım 484.0204 . İstediğim okul mehmet emin resulzade anadolu lisesi (1.15) veya Dr. Binnaz ege Dr. rıdvan ege (1.48) . Bunların gelme ihtimali var mı ? Şimdiden teşekkürler .

    YanıtlaSil
  36. Hocam merhaba. Ben Emre. Puanım 474.56 Türkiye geneli yüzdelik dilimim %3.42 il yüzdeliğim %0.6
    Gitmek istediğim okulun taban puanı 474.02 yüzdelİği ise 2.81 sizce yerleşebilirmiyim? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMRE:
      İl yüzdelik diliminin yüksek olması ve aradaki farkın çok az olmasından dolayı yerleşme ihtimalin yüksek görünüyor

      Sil
  37. Hocam merhaba ben batuhan turkiye dilim 30.61 il 31.63 benim istedigim lise 29.23 sizce girermiyim teseklutler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BATUHAN AKSU:
      Yüzdelik dilimler çok yakın olduğu için yerleşebilirsin

      Sil
  38. Hocam ben kerim genel yüzdelik dilim 4.84 il yüzdem 1.42 istediğim lise 3.48
    Bana gelirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KERİM:
      Kesin gelir diyemeyiz. Az da olsa ihtimali var.

      Sil
  39. İBRAHİM HAKAN:
    Çanakkale fen lisesi 1,1 ile almış. Gelmesi sıkıntılı görünüyor

    YanıtlaSil
  40. Hocam ben Helin Antalyadayım il yüzdeliğim 31 genel yüzdeliğim 24 hangi okullar tutar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HELİN:
      ANTALYA / AKSU
      Aksu Anadolu Lisesi
      ANTALYA / MANAVGAT
      Manavgat Fatih Anadolu Lisesi
      ANTALYA / SERİK
      Atatürk Anadolu Lisesi
      ANTALYA / ALANYA
      Nimet Alaettinoğlu Anadolu Lisesi
      ANTALYA / KEPEZ
      Çağlayan Anadolu Lisesi
      ANTALYA / MURATPAŞA
      Yavuz Selim Anadolu Lisesi
      ANTALYA / MURATPAŞA
      Saime Salih Konca Anadolu Lisesi
      ANTALYA / MANAVGAT
      Şelale Anadolu Lisesi
      ANTALYA / ALANYA
      Abdurrahman Alaattinoğlu Anadolu Lisesi
      ANTALYA / KEMER
      Kemer Anadolu Lisesi
      ANTALYA / ALANYA
      Oba Nazmi Yılmaz Anadolu Lisesi
      ANTALYA / ELMALI
      Elmalı Anadolu Lisesi
      ANTALYA / KEPEZ
      Metin Çiviler Anadolu Lisesi

      Sil
  41. hocam denızlıdeyım genel ortlamam yuzde 20 hangı lıselere gırebılırım sımdıden tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BURAK:
      DENİZLİ / PAMUKKALE
      Denizli Lisesi
      DENİZLİ / PAMUKKALE
      Yaşar-Saniye Gemici Anadolu Lisesi
      DENİZLİ / MERKEZEFENDİ
      Hilmi Özcan Anadolu Lisesi
      DENİZLİ / MERKEZEFENDİ
      Mehmet Akif Ersoy Anadolu Lisesi
      DENİZLİ / ACIPAYAM
      Acıpayam Anadolu Lisesi
      DENİZLİ / SARAYKÖY
      Sarayköy Anadolu Lisesi
      DENİZLİ / SARAYKÖY
      Menderes Anadolu Lisesi
      DENİZLİ / HONAZ
      Himmet-Nimet Özçelik Anadolu Lisesi

      Sil
  42. Hocam ben eda burdurda il yuzdem 23 genel yuzdem 14 hangi liseler tutar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EDA:
      Bucak Anadolu Lisesi
      Burdur Anadolu Lisesi
      Burdur USO Anadolu Lisesi
      Bucak Şehit Ayfer Gök Anadolu Lisesi
      Cumhuriyet Anadolu Lisesi
      Burdur Lisesi

      Sil
  43. Hocam vallahi kafam cok karisik ben izmirde yasiyorum il yuzdelik dilimim 9.30 genel yuzdeligim ise 7.25 simdi be yudeligi 8.0 olan bir liseye girebilirmiyim lutfen cevap verin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AKIN:
      Kesin yerleşirsin yada yerleşemezsin diyemeyiz. Ancak yüzdelikleri yakın olduğu için yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
  44. Hocam ben balıkesirde yaşıyorum türkiye geneli yüzdelik dilimim 1,79 gitmek istediğim okul en düşük 2,26 ile almış girebilmem mümkün mü?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzdelik dilimin daha iyi olduğu için yerleşebilirsin

      Sil
  45. Hocam puanim 453.7 türkiye geneli yuzdelik dilimmim 13.05 il geneli 5.05 istedigim lisenin puani 447 yuzdelik dilim 9.6 gidebilirmiyim

    YanıtlaSil
  46. hocam merhaba bursa'da yaşıyorum. genel yüzdelik dilimim %5,95 ; yüzdelik dilimi %3,09 olan bir liseye tercihlerde veya özellikle nakillerde girebilirmiyim ???

    YanıtlaSil
  47. hocam merhaba bursa'da yaşıyorum. genel yüzdelik dilimim %5,95 ; yüzdelik dilimi %3,09 olan bir liseye tercihlerde veya özellikle nakillerde girebilirmiyim ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayberk:
      Yerleşme ihtimalin az. Nakiller kontenjana bağlı

      Sil
  48. hocam merhaba bursa'da yaşıyorum. genel yüzdelik dilimim %5,95 ; yüzdelik dilimi %3,09 olan bir liseye tercihlerde veya özellikle nakillerde girebilirmiyim ???

    YanıtlaSil
  49. hocam ben Konya'da yaşıyorum . genel yüzdelik dilimim %15,04 , il yüzdelik dilimim %15,73 hangi liseler gelir
    lütfen cevap verin şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  50. hocam benim il geneli yüzdelik dilimim 42,5
    türkiye genli dilimim 34,99
    Ankaradaki keçiören anadolu lisesine girebilirmiyimm ??????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CENGİZ:
      Keçiören anadolu lisesi 31,68 ile almış. Yerleşme ihtimalin var.

      Sil
  51. hocam benim yüzdelik dilimim genel 4.15 il 4.40. 3.31 ve 3.78 lik liselere girebilir miyim ve istanbul anadolu yakasında bu dilime hangi liseleri önerirsiniz

    YanıtlaSil
  52. hocam bu yıl tercihleri türkiye yüzdelik dilimlerine göre mi il yüzdelikler dilimlere göre mi yapmalıyız il yüzdeliğim 16 , türkiye 12 ve gitmek istediğim okul abdullah mürşide 13 ile alıyor bana giremezsin diyolar sizce girebilir miyim

    YanıtlaSil
  53. hocam merhaba hangisi yüksekse onu baza alın demiştiniz ya benim tr genelim 22,04il yüzdeligim 20,23 istediğim okul 18,11 sizce yerleşebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHMET AKTAŞ:
      Tecihlerde genel yüzdelik dilim baz alınır. Yüzde 18 lik yüzdelik dilime yerleşme şansın var ama yine de kritik. Bu yıl büyük bir yığılma olduğu için hiç bir şeyin garantisi yok.

      Sil
  54. hocam merhaba hangisi dilim yüksekse onu baza alın demiştiniz ya beni tr geneli 22,04 il geneli 20,23 istediğim okul 18,11 gidermiyim

    YanıtlaSil
  55. Hocam ben izmir de yaşıyorum teog puanım 458.5647 türkiye geneli yüzdelik dilimim 11.6 il geneli ise 14.04 olup tercihimi hangi yüzdelik dilim aralığında yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NURSİMA:
      Yaklaşık olarak yüzde 5-20 arasını yazmanı öneririm

      Sil
  56. Hocam benim Türkiye geneli yuzdeligim 17 ip geneli 12 tercih listem söyle. 1;10.56 2;12.56 3;13.3 4;13.22 5;14... Hangisi gelir acaba

    YanıtlaSil
  57. Hocam ben faruk diyarbakırda yaşıyorum türkiye geneli yüzdeliyim 34.9 il geneli 21.6 saglık liselerine baş vurdum 5 tane lise var 20 ila 34 arası yüzdelikleri gelirmi hocam tşkler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FARUK/DİYARBAKIR:
      Hiç bir zaman garantisi yoktur. Yüzdelik diliminden daha düşük yerleri de yazmalısın

      Sil
  58. hocam istediğim lise yasadığım yerde il yüzdeliğim 3,96 genel yüzdeliğim 3,14. istediğim lise 3,47 gidebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hocam cevaplarsanız çook sevinirim

      Sil
  59. Hocam kura bakmayın ben faruk böyle bi tahmin yürütebilrmiyim diyarbakırda 36 bin ögrenci teoga girmiş benim il yüzdeliyim 21.6 yanı ben ilde 7500 mi girmişım ona görede tahmin yürütebilirmiyim diyarbakır dışından pek fazla kişi başvuru yapmaz tşkler

    YanıtlaSil
  60. Hocam merhaba tercih yaparken Türkiye geneli mi yoksa il geneli yüzdeliğe göre mi bakıyoruz

    YanıtlaSil
  61. Ben Hasan 481 puan aldım Diyarbakır'daki fen liselerinden biri gelir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HASAN:
      Yüzdelik dilimine bağlı. Yüzdelik dilimin yetiyorsa yerleşebilirsin

      Sil
  62. Hocam merhaba ben Elif.İl geneli (23,98) Türkiye geneli (18.54) İstediğim okulun yüzdeliği (18.49) girebilirmiyim sizce ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF:
      Türkiye geneli yüzdelik diliminden dolayı yerleşme şansını yüksek görüyorum

      Sil

Yorum Gönder

1.SORU VE YORUMLARA MUTLAKA ADINIZI YAZINIZ.
2.SORULAR ONAYLANDIKTAN SONRA YAYINLANACAKTIR.
3.GMAİL HESABI OLANLAR YORUMU YAZDIKTAN SONRA ALTTAKİ BENİ BİLGİLENDİRİ TIKLARSANIZ SORULARA VERDİĞİMİZ CEVAPLAR MAİL ADRESİNİZE GELECEKTİR
4.KÜFÜR VE ŞİDDET İÇEREN YORUMLAR YAYINLANMAYACAKTIR

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?