TEOG Yüzdelik Dilim Nedir ve Yerleştirmeye Etkisi Ne Kadardır?

Bu siteyi kurmamızdaki amaç TEOG aşamasında öğrencilere yardımcı olmaktır. Bu yazımızda liselere yerleştirme için hayati öneme sahip  yüzdelik dilim üzerinde duracağız.
 
Yüzdelik Dilim Nedir?
Yüzdelik dilim sınava giren tüm öğrencilerin sıralamaları dikkate alınarak hesaplanıyor. Toplam kişi içerisinde sizin sıralamanız yüzde kaça denk geliyor bunun bilgisini size sunar.
Mesela 100 kişi var ve sen 10. olmuşsun. Senin yüzdelik dilimin %10 olur. Baştan senin sıranı içine alacak olan kümedir bir bakıma yüzdelik dilim.


Yüzdelik Dilim Nasıl Hesaplanır? 
2014 TEOG sonuçlarına göre puanı hesaplanan toplam öğrenci sayısı içerisinde önce adayın kaçıncı sırada olduğu bulunur. Bu sıralamaya göre de yüzdelik dilim belirlenir. Yüzdelik dilimi daha küçük olan adayın puanı daha yüksektir. Örnrğin 490 puan alan bir öğrencinin yüzdelik dilimi 1'dir. Adayların ve okulların yüzdelik dilimleri MEB tarafından tercih dönbeminde açıklnacaktır.

Yüzdelik Dilim Neden Önemlidir?
Soruların zorluğu ve kolaylığına göre puanlarda her yıl değişiklik olabilir. Örneğin geçen yıl 300 puanla alan bir lise bu yıl 340 puanla alabilir. Oysa yüzdelik dilim değişmez. Örneğin Galatasaray Lisesi her yıl yüzde 0.04-0.05 diliminden öğrenci alır. Dolayısıyla yüzdelik dilimlerde çok fazla oynama olmaz. O yüzden de sağlıklı tercih yapabilmek için öğrencilerin ya da anne babaların yüzdelik dilimi baz almaları gerekiyor. 
BURHAN DEMİR/TEOG UZMANI

Yorumlar

  1. İSMİM BENGİSU.TAHMİNİ SINAV PUANIM 486. İSTANBULDA KADIKÖY FEN LİSESİNE GİREBİLİRMİYİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen yıl 485 puanla almış. Puanlar oldukça yakın. İşin doğrusu kritik görünüyor

      Sil
  2. Bu sene yüzdelik dilim Orta Okul Başarı puanına göre mi hesaplanacak yoksa sadece TEOG sınav sonuçlarına göre mi? Benim için Orta Okul Başarı puanına göre olması daha avantajlı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüzdelik dilim YEP adı verilen yerleştirme puanına göre hesaplanır

      Sil
  3. BEN YAREN..GEÇEN SENE 456 TABAN PUANI OLAN UŞAK FEN LİSESİNE 463 PUANLA GİREBİLİRMİYİM

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Puanlar o kadar yakın ki gelmeme ihtimali var

      Sil
  4. peki bu yüzdelik dilimi nerden öğrenicez açıklandığında

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT;
      7 Temmuzda yerleştirme puanı açıklandığında yüzdelik dilimler de açıklanır.

      Sil
  5. Merhaba ben Gizem geçen sene 335 puan alan bir anadolu lisesine busene 363 puanla girme şansım nasıl ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİZEM;
      12 puan fark kapanabilir. Bu yıl puan artışları bekleniyor. Yerine göre değişir ama şansını yüksek görmüyorum

      Sil
  6. Ben elif yerlestirme puanim tahminen 427 geçen yıl taban puanı 375 olan liseye yerlesebilir miyim puanlar ne kadar yukselir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF;
      Puanın fena sayılmaz. Yerleşme şansın büyük.

      Sil
  7. abi ben 420 almışım yüzdelik dilimi 7,16 olan yere gidebilcemmi abi nolur söle ben ağlamaktan felç oldum gidemezsem hayatım biter

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kardeşim ismini yazarsan daha rahat iletişim kurardık. Senin de yüzdelik dilimin yayınlansın. O zaman ismini de yazarak tekrar sorunu yazarsın. Böylece daha iyi tahminde bulunuruz. Üzülme ne olacağını şimdden bilemeyiz.

      Sil
    2. abi benim adım furkan şimdi benim sınav sonucum mun yanında yüzdelik dilim şöyle diyo türkiye geneli yüzdelik dilim diyo 55.48 il geneli yüzdelik dilimi diyo 61.02 ben hangisine bakcam abi.

      Sil
    3. FURKAN;
      Türkiye geneline bakmalısın

      Sil
  8. adım merve tahminime göre 381 civarı puan yaptım bu puanla istanbulda hangi anadolu liselerine gidebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT;
      İstanbuldaki bir çok anadolu lisesine yerleşebilirsin. Hedefinde belirli bir lise var mı?

      Sil
  9. Ben suheda bu sene yaklasik 435 puan aldim yuzdelik dilimim kac olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ŞUHEDA;
      Yüzdelik dilim yıldan yıla çok değişiyor. Tahminde bulunmak zor

      Sil
  10. Ben umut yep puanim 467 gecen sene 448 den alan bir fen lisedine girebilir miyim.yuzdelik dilimim ilde 4.44 turkiyede 3.0 en yakin surede lutfen cevaplarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. UMUT;
      İstediğin lisenin adını veya yüzdelik dilimini yazar mısın

      Sil
  11. adım ahmet yüzdelik dilimi 2,93 olan liseye 3,12 ile yerlesebilirmiyim lise kayseri sami yangın anadolu lisesi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHMET;
      Yüzdelik dilimler biribirine çok yakın. Elbette yerleşme ihtimalin var

      Sil
    2. tesekkürler hocam Allah razı olsun.

      Sil
  12. yüzdelik dilimim 1.6 , 1.8 yüzdelik dilime sahip olan bir liseye girebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYŞE BUSE,
      Yüzdelik dilimin daha iyi olduğuna göre yerleşme ihtimalin var

      Sil
  13. ben eda 447 puanim gebze Yücel boru fen lisesinin puanı 448 okul gecen sene açıldı sizce puanı yukselir mi ben girebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EDA;
      Puana göre ihimal var ama önemli olan yüzdelik dilim

      Sil
  14. Ben ayşe bnim puanım 430 yuzdelik dilim 8.88 aksaray ilinde hangi lisselere giderim fen lisesine gidebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYŞE:
      Fen liseleri zor ama Ahmet Cevdet Paşa Sosyal Bilimler Lisesine yerleşebilirsin. Bunun dışında bir çok anadolu lisesine yerleşirsin

      Sil
    2. Hocam aksaray abdulhamıt han fen lisesinin neden yuzdelik dilim verilmiyor? Birde ortalama ne kadar yuzdelik dilimi olabilir?

      Sil
    3. AYŞE;
      Abdülhamid Han Fen Lisesi yeni açıldığı için yüzdeklik dilimi yok. Maksimum 2-4 arası.

      Sil
  15. adım ege yüzdelik dilimim 21,55 nasıl sizce notum iste 382,o606

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EGE;
      Yüzdelik dilimin bir çok anadolu lisesine yerleşmene yeter

      Sil
  16. Merhaba hocam ben yine Aybora. Çok fazla araştırma yapmama rağmen ilk TEOG'da iptal edilen 4 soruyu bulamadım. Siz biliyorsanız en azından kitapçık türü ve soru numarasını söyleyebilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYBORA;
      Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Uygulaması çerçevesinde, 8'inci sınıf öğrencilerinin 28-29 Kasım 2013 tarihlerinde katıldıkları birinci dönem ortak sınavlarından Fen ve Teknoloji Testi A kitapçığının 9'uncu (B kitapçığında 6'ncı), İngilizce Testi A kitapçığının 4'üncü ve 6'ncı (B kitapçığında 5'inci ve 7'nci), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Testi A kitapçığının 7'inci (B kitapçığında 1'inci) soruları iptal edildi

      Sil
  17. merhaba ben esra 470 puan aldım yüzdelik dilimim 2 herhangi bir fen lisesine yerrleşebilirmiyim? :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ESRA;
      Eğer herhangi bir şehir olur diyorsan 30 dan fazla fen lisesine girerisin

      Sil
  18. Merhaba kızımın yep 452 yüzdelik dilimi 5.2 maltepe anadolu olur mu acaba puanı üstünde fakat yüzdelik dilimi aşağıda teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASLI;
      Maltepe anadolu lisesinin yüzdelik dilimi 2,58. Yerleşme ihtimali düşük. Tercihlerinde yüzde 10 a kadar yazmasını tavsiye ederim

      Sil
  19. ben beste hocam benim puanım 384 geldi yüzdeliğimde %24 demek istediğim lisenin puanı 370 lerde yüzdelik dilimi ise %16 ya aslında anlayamadım puanım tutuyo ama yüzdelik dilim olmuyo bu liseye yerleşebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BESTE;
      Yukarıdaki yazıyı okuduysan puanların değiştiğini, bu yüzden de yüzdelik dilime göre tercih yapılması gerektiğini vurguladık. Yüzdelik dilim bir anlamda sıralamanız anlamına geliyor. MEB bu yıl sadece yüzdelik dilimleri yayınladı. Bu da demek oluyor ki yüzdelik dilime göre tercih yapmak gerekiyor.
      Bu duruma göre istediğin liseye yerleşmeme ihtimalin var. Bu yüzden yüzde 30 lar civarında da tercih yazmalısın

      Sil
  20. merhaba benim yüzdelik dilimim 2.98 puanım 467.. karabük mehmet vergili fen lisesinin yüzdelik dilimi2.65 puanı 448 girebilirmiyim??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASLIHAN;
      Yüzdelik dilimleriniz çok yakın. Şansını yüksek görüyorum

      Sil
    2. yüzdelik dilimler ama büyük ihtimalle azalacak o zaman giremiyomuyum ya

      Sil
    3. ASLIHAN;
      Böyle bir sonuca varma, Bu puandaki Yüzdelik dilimler pek yükselmez. Yerlşeme şansın var

      Sil
  21. merhaba ben merve yüzdelik dilimim 3,42 edirne fene girebilirmiyim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERVE;
      Keşan Fen Lisesine yerleşme ihtimalin daha yüksek

      Sil
  22. Ben gizem benim puanım 417 ama benim gitmek istediğim okul 421 gidebilirmiyim sizce asil olarak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GİZEM;
      Tercihlerde yüzdelik dilime bakmalısın

      Sil
  23. Merhaba hocam ben murat puanım 478 dilimim 1.62 istanbul için hangi dilim aralığında tercih yapmalıyım sizce bana bir fikir verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MURAT;
      0,5 ten başlayabilirsin. Tercihlerinin çoğunu 1-3 arası olarak yaz

      Sil
  24. Ben yasin yüzdelik dilimmim 9,57 yüzdeliği 11,07 olan bir liseye gidebilirmiyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YASİN;
      Yüzdelik dilimin daha iyi olduğuna göre yerleşme ihtimalin var

      Sil
  25. ben tolga adanadan.. 481,53 puanım..yüzdelik dilim türkiye geneli 1,2 il geneli yüzde 1...adana fen lisesi 0,50 ile almış geçen yıl.girebilme şansım nedir..yada özel okullar yüzde 5lik dilimden alırsa özel okulların fen lisesine girme şansım varmı..bu puanla anadolu liselerini önerirmisiniz..sınavda matematik ve türkçeyi full yapmış olmam bşey değiştirecekmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TOLGA;
      Adana fen lisesi için ihtimal var ama yüksek değil. Kozan ve ceyhandaki fen liselerini de yazmanı öneririm. Fen lisesi umudun varken anadolu lisesi önermem. Ama illaki yazacaksan adana anadolu lisesini yaz. Tercih aralığın 0,5-5 rası oalbilir. Özel liselerin durmunu net bir şekilde bilemiyorum

      Sil
  26. ben özlem bu yıl dönüştürülen anadolu öğretmen liselerinden benim istediğim kırşehir anadolu öğretmen lisesi anadoluya dönüştürüldü sizce yüzdelik dilimi düşermi yükselirmi

    YanıtlaSil
  27. Yuzdelik dilimde turkiyemi yoksa il dilimimi aliniyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALP,
      Üst manşetteki yazıyı okumanı tavsiye ederim. Ama genel yüzdelik dilim daha mantıklı

      Sil
  28. Mrb benim adım zeynep puanım 372 yüzdem %26 yüzdesi %12 olan bi liseye girebilir miyim ?

    YanıtlaSil
  29. Merhaba hocam ben ekrem yüzdelik dilimim 37 sakarya da hangi okullara girebilirim bide 27 yüzdelik dilimi olan bi okula girebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EKREM;
      Sakaryadaki bir çok anadolu lisesine girERSİN. Yüzde 27 nin ihtimali düşük

      Sil
  30. kendi yuzdelik dilimimizden daha dusuk yuzdelik dilimli yoksa daha yuksek dilimli bir lisemi secicez hangisi daha saglikli bit tercih olur (Adim-ADA)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ADA;
      Hem yüzdelik diliminden yüksek hem de düşük yerleri seçmelisin. Mesela yüzdelik dilimin 5 ise 2-10 arası yerleri yazmanı öneririm

      Sil
  31. Ben emine yüzdelik dilimim 29.55 gitmek istediğim lisenin yüzdelik dilimi 27.93 ben bu liseye girebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMİNE;
      Yüzdelik dilimler oldukça yakın. Yerlşme şansın var

      Sil
  32. Merhaba ben Umut. Benim teog puanım 467. Yuzdelik dilim ilde %4.44 ulkede %3. Gdcen sene 448 ile alan karabuk fen lisesine girebilirmiyim ? Tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. UMUT;
      Karabük 2,65 ile almış. Yerleşme ihtimalin var ama yine de riskli

      Sil
  33. ben eda yüzdelik dilimin düşmesi nedir tam bilmiyorum ama mesela %7 dyken %6 olması gibi birşeymidir yoksa %7 yken %8 olması gibimidir .teşekürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EDA;
      Yüzdelik dilimi yarışmada kaçıncı olduğun gibi düşün. Yüzde 7 olan 7. olmuştur. 6 olursa yükselir 8 olursa düşer

      Sil
  34. ben eda hocam sonuclarin altinda tercihler ve yerlestirmede puan esas alinacaktir demiş. bu sene puanlar mı esas alinacak. puanim 451 yuzdelik dilimim 5.7. istedigim okulun puani 448 yuzdelik dilimi 2.81. nasil olur bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EDA;
      MEB kendi mantığına göre puan diyor ama liselerin sadece yüzdelik dilimlerini yayınladı. Bu yüzden tercihler yüzdelik dilime bakmak daha mantıklı. Dediğin gibi geçen yıl ile aynı puanda olsan bile yüzdelik dilim aynı olmuyor. Kısaca şöyle düşün. Geçen yıl 451 alan öğrenci 5. bu yıl 3. olmuş. Puanlar çok değişsse de esas olan kaçıncı olduğundur

      Sil
  35. Merhaba hocam ben fatih puanım 484.640 yüzdelik dilimim 0,84 halilkale fen veya buca fena gidebilme ihtimalim varmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FATİH EMRE;
      Buca İnci-Özer Tırnaklı Fen Lisesisi 0,52 , halilkale 0,59 ile almış. Yüzdelik dilimin yakın. Bu yüzden yerleşme şansın var. Ama tavsiyem yüzde 2 ye kadar yaz

      Sil
  36. Ben emine. Yüzdelik dilimim %20 türkiye geneli. Afyon lisesi yüzdelik dilimi 18,78 . Yerleşebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMİNE;
      Yüzdelik dilimin oldukça yakın. Yerleşme şansın var

      Sil
  37. hocam merhaba ben bişey daha sorucam bizim okuldan bi öğretmen yüzdelik dilimi olarak karabüğe bakacaksınız dedi il geneline mi bakıcam türkiye geneline mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ASLIHAN
      Türkiye geneline bakmak gerekir. Ancak bu yıl taban puan durumunun kalkması karışıklığa neden olabilir. Garantili olması amacıyla en düşük yüzdelik dilime göre tercih yapmak mantıklı olabilir.

      Sil
  38. Ben bartu yep 497.9336 türkiye yüzdeliği 0.01 il yüzdeliği 0.02 galatasaraya girer miyim yanıtlarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BARTU;
      Öncelikle yüzdelik dilimin çok iyi. Yerleşme ihtimlin var ama galatasaray lisesi olunca çok fazla tercih eiliyor. Bu yüzden garanti diyemeyiz

      Sil
  39. adım ahmet türkiye yüzdelik dilimim 2,5 kayseri 3,12 hangi dilimler arasında tercih yapmam daha mantıklı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AHMET;
      Yüzde 1 den başlayarak 8-9 a kadar yazabilirsin. En çok 1,5,5 aralığındaki yerleri yaz

      Sil
  40. Abi benim adım berke. Sınavda yüzdelik dilim 9,18 gösteriyor. Şehrinki ise 9,48 gösteriyor. Abi sence yüzdelik dilimi 9,75 olan liseye girebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BERKE;
      Yüzdelik dilimin daha iyi olduğu için yerleşme ihtimalin yüksek

      Sil
  41. ben hazal bu sene taban puanlar ne zaman açıklanacak yoksa geçen yılkilere göremi tercih yapıcaz
    yüzdelik dilimler düşecek diyolar ne zaman açıklanacak yeni yüzdelik dilimler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HAZAL;
      Taban puanlar açıklanmayacak. Taban puan kaldırıldı zaten. Açıklanan yüzdelik dilimlere göre tercih yapacaksınız. Yüzdelik dilim düşebilir. Ama ihtimal sadecen bu yüzden tercih yaparken aralığı geniş tutmak gereki. Mesela yüzde 10 daysa yüzde 5-20 arasındaki yerleri yazarsan açıkta kalmasın. Hem de yüzdelik düşerse avantajı kaçırmazsın

      Sil
  42. ben güneş yüzdelik dilimim 7,37 tercih listeme hangi yüzdelik dilim aralığından yazmaya başlamalıyım hangi yüzdelik dilime kadar yazabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÜNEŞ:
      Yüzde 2 den 16-17 ye kadar yazabilirsin. Tercihlerinin büyük çoğunluğunu 5-12 arasını yazmanı öneririm

      Sil
  43. Merhaba hocam ben boracan geçen sene 407 puanla öğrenci almış bi okul bu sene 445 ile alır mı bu sene?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BORACAN;
      Puanlarda çok değişiklikler olabilir. Bu yüzden yüzdelik dilime göre yapmanı tavsiye ederim

      Sil
    2. Hocam benim yüzdelik dilim 11,5 istediğim okul 8,48 istiyor bu okula hiç girme şansım yokmu

      Sil
    3. BORACAN;
      Kesin gelmez diyemeyiz. Ama ihtimal düşük. Yine de belli olmaz

      Sil
  44. Merhava hocam ben oğuz yüzdleik dilimim 6.31 gitmek istediğim lise 6.20 ben bu liseye sizce gidebilirkiyim kont:170 balıkesirde oturuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OĞUZ;
      Çok büyük olasılıkla yerleşirsin

      Sil
  45. Benim puanim 351 yüzdeelik dilim 26 .. istediğim okul un puani 348 ama yüzdeelik dilimi 22 bize yakın puanima göre başka okul yok sizce girebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DUYGU;
      Yüdelik dilim yakın sayılır. Yerleşme ihtimalin var. Yüzde 35-40 a kadar ki yerleri yazmanı öneririm

      Sil
  46. Puanların hiç bir önemi kalmadımı ? Eğer kaldıysa geçen senenin puanlarına mı yoksa ondan önceki senenin puanına mı bakmalıyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMİNE;
      Puana bakarak da tercih yapabilirsin. Ancak yanılma ihtimalin var. Çünkü geçen yıl ki puanlarla bu ıl ki puanlar benzemiyor. Geçen sene ile bu sene aynı puanda olan aynı yüzdelik dilimde değil

      Sil
  47. ben nehir dönüştürülen anadolu öğretmen liselerinin yüzdelik dilimi ne zaman açıklanacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NEHİR;
      Yüzdelik dilimler bir önceki yıla göre olduğu için açıklanmayacak. Yakınındaki fen liseleriyle yaklaşık bir yüzdelik dilimde olurlar

      Sil
  48. Meraba
    Benim yüzdelik dilimim %9,27 istedigim lisenin yüzdelik dilimi ise %6,02 sizce yazarsam tutar mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. NEVAL;
      İhtimali düşük ama yine de yazmanı öneririrm

      Sil
  49. hocam puanım 347,6168 yüzdelik dilimim türkiye genelinde 28,24 istediğim lisenin yüzdesini bilmiyorum ama puanı 361 hocam girme şansım varmı yada yedeklerden fln hangi yüzde aralıktaki liseleri yazabilirim adım berfin zonguldakda yaşıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BERFİN;
      İstediğin liseyi yazsaydın bakabilirdik. İhtimal var net bir sey söyleyemem. Yüzde 15 te başlayabilirisn. Yoğun olarak da 24-36 arasını yazarsın

      Sil
  50. Adim Ceren yerlestirme puanim 418,7156 yuzdelik dilimim% 10,29 Konya Selcuklu Ataturk anadolu saglik
    meslege girebilir miyim?? Lutfen cevaplayiiiiiiiiin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEREN;
      Sağlık meslek liselerinin yüzdelik dilimleri açıklanmadığı için puana bakmak zorundayız. Sağlık meslek liseleri çeşitli bölümleri var. Mesela hemşirelik 412 puanla almış. Hmeşirelik olmazsa diğer bölümlerine yerleşirsin

      Sil
    2. Hocam peki biz okullarin durumlari hakkinda simdi konusmaya gitsek kiminle konusabiliriz rehber ogretmen bulunur mu her zaman okullarda ?

      Sil
    3. CEREN;
      Okullar rehberlik öğretmeni görevlendirmek zorundalar

      Sil
  51. benim adım hatice puanım. 347.1903 t. geneli yüzdelik dilimim 28.37 i. geneli yüzdelik dilimim 18.22 gaziantepteki sağlık meslek liselerine yerleşebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HATİCE;
      Gaziantepteki sağlık liseşleri en düşük 350 puanla almışlar. Çok riskli görünüyor

      Sil
  52. Size 3 sorum var hocam adim zeynep tercihler nerden yapilacak ? Ben milli egitim mudurlugunden okul puanlarini çıktı olarak alabilir miyim ? Tercih yaparken yuzdelik dilime bakarsak herhangi bir sıkıntı olmaz değil.mi ?Ya lni tercihlerden birine yerlesiriz degilmi? Cunkku puanlar yuzdelik dilime gore cok yuksek ama yuzdelik dilim tutuyor ? Cevaplarsaniz seviniriim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZEYNEP;
      Öncelikle hep belirttiğimiz gibi yüzdelik dilime göre tercih yapın. Zaten MEB de sadece yüzdelik dilimleri yayınladı. Yüzdelik dilimlere şu linkten ulaşabilirsin
      https://e-okul.meb.gov.tr/SinavIslemleri/BasvuruIslemleri/OKSTERCIH/SNV08002.ASPX

      Sil
  53. MERHABA BEN AYTEN . PUANIM 274,3909 TÜRKİYE GENELİ YÜZDELİK DİLİMİM : 54,37 İL GENELİ YÜZDELİK DİLİMİM : 57,08 İSTANBUL ZEYTİNBURNUNDAKİ HANGİ LİSELER BENİ ALIR HANGİ LİSELERE RAHATLIKLA GİREBİLİRİM LÜTFEN YAZARSANIZ ÇOK AMA ÇOK SEVİNİRİM :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF;
      Meslek liseleri ve çok programlı liseleri tercih etmeni öneririm

      Sil
  54. Merhaba, ben almira yüzdelik dilimim türkiye geneli 42,58 il geneli 49,07...Antalyada Hangi liselere girebilirim ? Sağlık meslek liselerine girme ihtimalim nedir ? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALMİRA;
      Sağlık meslek liselerinin yüzdelik dilimeri açıklanmadığı için puanlara göre tercih yapmanı öneririm. Gelebilecek anadolu liseleri;
      MURATPAŞA / 75. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi
      MURATPAŞA / Muratpaşa Anadolu Lisesi
      MANAVGAT / Manavgat Fatih Anadolu Lisesi
      ALANYA / Nimet Alaettinoğlu Anadolu Lisesi
      MANAVGAT / Şelale Anadolu Lisesi
      KEPEZ / Çağlayan Anadolu Lisesi
      MURATPAŞA / Saime Salih Konca Anadolu Lisesi
      MURATPAŞA / Yavuz Selim Anadolu Lisesi
      KEMER / Kemer Anadolu Lisesi
      ALANYA / Abdurrahman Alaattinoğlu Anadolu Lisesi
      ALANYA / Oba Nazmi Yılmaz Anadolu Lisesi
      KAŞ / İsmet Köroğlu Anadolu Lisesi
      MANAVGAT / Fatma Temel Turhan Anadolu Lisesi
      KEPEZ / Metin Çiviler Anadolu Lisesi
      İlçelerin çoğunu yazö-madım

      Sil
  55. ben elif puanım 368,7436 türkiye geneli yüzdelik dilimi 22,22. İl geneli yüzdelik dilimi 29,08 alanya anadolu lisesine girme ihtimalim nedir ? başka hangi anadolu liselerine girebilirim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELİF;
      Alanya anadolu lisesi yüzde 20 ile almış. Yerleşme ihtimalin var ama riskli

      Sil
  56. Merhaba ben ecem yep puanım 445.502 Türkiye yuzdelik dilimim 6.27 en iyi hangi okullara girebilirim ve ayrica Fethiye kemal mumcu ve haci omer tarmanin almancasina girebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ECEM;
      İki lisenin de yüzdelik dilimler 3-4 arasında. Gelmesi zor gmrünüyor

      Sil
    2. Gelme ihtimali cokmu dusuk ve onlar olmassa ben o okullardan sonra en iyi hangi okullara girebilirim

      Sil
    3. ECEM;
      İhtimali düşük görünüyor. Ama yine de yazabilirsin. İhtimali yüksek olan anadolu liseleri;
      GÖLBAŞI / Gölbaşı Anadolu Lisesi
      SİNCAN / Süleyman Demirel Anadolu Lisesi
      ÇANKAYA / Ayhan Sümer Anadolu Lisesi
      YENİMAHALLE / Mustafa Azmi Doğan Anadolu Lisesi
      KEÇİÖREN / Aydınlıkevler Anadolu Lisesi
      ÇANKAYA / Ayrancı Anadolu Lisesi
      KEÇİÖREN / Kalaba Anadolu Lisesi
      ETİMESGUT / Etimesgut Anadolu Lisesi
      ALTINDAĞ / Yıldırım Beyazıt Anadolu Lisesi
      ETİMESGUT / Elvankent Bilgi Anadolu Lisesi
      PURSAKLAR / Pursaklar Ayyıldız Anadolu Lisesi
      ÇANKAYA / Kırkkonaklar Anadolu Lisesi
      ÇANKAYA / Kocatepe Mimar Kemal Anadolu Lisesi
      SİNCAN / Fatih Anadolu Lisesi
      ALTINDAĞ / Ankara Lisesi
      ÇANKAYA / Mehmet Zakir Ekni Anadolu Lisesi
      KALECİK / Kalecik Cumhuriyet Anadolu Lisesi
      KEÇİÖREN / Nuri Pakdil Anadolu Lisesi
      MAMAK / Rasim Özdenören Anadolu Lisesi

      Sil
  57. adım hatice yüzdelik dilimim 7 ilk tercihime yüzdelik dilimi 2,47 olan bir yeri yazsam gelirmi tercihimi kaç la kaç aralığında yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HATİCE;
      Arada çok fazla fark var. İhtimal düşük

      Sil
  58. Adım eda türkiye geneli yuzdelik dilim 12.59 hangi yuzdelik dilimler arası tercih yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EDA;
      Yüzdelik dilim 10-15 arası ise 3 tercihinizi 5-8 aralığında, 7 tercihinizi 8-17 aralığında, 5 tercihinizi de 17'nin üstü yazabilirsiniz. Üst limit %30 olabilir.

      Sil
  59. adım ceren türkiye geneli yüzdelik dilimim 3.42 hangi yüzdelik dilimler arasında tercih yapmalıyım
    cevap verirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEREN;
      Yüzdelik dilim 3-5 arası ise 3 tercihinizi 0-3 aralığında, 7 tercihinizi 3-6 aralığında, 5 tercihinizi de 5'İn üstü yazabilirsiniz. Üst limit %15 olabilir

      Sil
  60. Adım mert türkiye geneli yüzdelik dilimim 33,47 29,53 olan bir liseye gidecektim.Gİderbilrimiyim ?

    Hangi dilimler arasında tercih yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MERT;
      Yerleşme ihtimalin var. Yüzde 20 den başlayabilirsin. En çok 30-40 arasını yaz

      Sil
  61. Adım dilan puanım 306,9227 türkiye yüzdelik dilimim 41,96 il geneli 44,24 istediğim okulun puanı ise 306,585 yüzdelik dilimi 38,29 girme şansım var mı hocam, ve tercih yaparken yüzdelik dilimin ne kadar aşağısını ve yukarısını yazabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DİLAN
      Yüksek olmasa da yerleşme ihtimalin var. Yüzde 30 dan itibren yazabilirsin. en çık 40-50 arasını yaz

      Sil
  62. Milli egitim mudurlugune gidersek liselerin puanini cikti olarak alabilir miyiz

    YanıtlaSil
  63. merhaba hocam ben ceylan hocam acaba en çok hangi yüzdelik dilimler arasında daha fazla veya daha az öğrenci vardır?mesela %1 ile %2 arasında tahminen kaç kişi vardır? cevabınız için şimdiden teşekkür ederim hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEYLAN
      Sıralama olmadığı için her yüzdelik dilimde eşit sayıda öğrenci vardır. Her dilimde yaklaşık 12 bin öğrenci var.

      Sil
  64. adım kadircan puanım 412 türkiye geneli yüzdelik %12 diyarbakırda diyarbakır anadolu lisesi ve ya rekabet kurumu anadolu lisesine girebilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KADİRCAN;
      İstediğin 2 lisenin tüzdelik dilimleri senden çok daha iyi, Yerleşmeme ihtimalin de var

      Sil
  65. Merhaba ben Başak, Türkiye geneli yüzdelik dilimim 15,67. Bursa'da oturuyorum. Hangi yüzdelik dilimler arasında yazmalıyım ? Bir de girebileceğim en iyi anadolu lisesi hangisi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BAŞAK;
      Yüzde 5 ten başlayarak yazabilirsin. En fazla yüzde 12-20 arasını yazmanı öneririm
      YILDIRIM / Nuri Nihat Aslanoba Anadolu Lisesi
      NİLÜFER / Meriç Anadolu Lisesi
      NİLÜFER / Barış Anadolu Lisesi
      YILDIRIM / Nuri Erbak Anadolu Lisesi
      MUDANYA / Mudanya Sami Evkuran Anadolu Lisesi
      GEMLİK / Celal Bayar Anadolu Lisesi

      Sil
  66. Ben ela benim yüzdeliğim 7.5 istedigim lisenin2.30 istedigim diger lisenin3.87 sizce girme olasiligim kac aciklama yaparsaniz sevinirim bide hocam sizce tercihlerimi hangi aralıklarda yapmalıyım simdiden saolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ELA;
      İşin doğrusu ihtimal zayıf. Yüzde 2 den başlayabilirsin. Ancak en yoğun 5-12 arası yazmanı tavsiye ederim

      Sil
  67. Ben sinan kocaeli gebzede oturuyorum teog yep puanım 305 türkiye yüzdem 42 il yüzdem 49 ben gebze stfa meslek lisesine gitmek istiyorum gidebilirmiyim ? stfaya giderken il yüzdesinemi yoksa türkiye yüzdesinemi bakılacak ? meslek lisesi yüzdelik dilimleri hala niye açıklanmadı yoksa açıklanmıycakmı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SİNAN
      Sağlık meslek liselerinin yüzdelik dilimleri açıklanmayacak. Bunun için puanlarına bakmak daha mantıklı olacak

      Sil
    2. Burhan hocam sağlık meslek lisesi değil endüstri meslek ben sinan

      Sil
    3. SİNAN;
      Yanlış anlamışım. Bu yıl anadoluya dönüştüğü için yüzdelik dilimi yazmıyor. 305 puan meslek liseleri için iyi sayılır. Yerleşebileceğini düşünüyorum

      Sil
  68. Hocam benim yüzdelik dilimim %14.68 gitmek istediğim okulun yüzdelik dilimi %13,50 ve evimin yakınında çok üzülüyorum hangi yüzdelik dilimleri arasındaki okulları yazmalıyım ? ANKARA/YENİMAHALLE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. GÖZDE;
      Öncelikle üzülme. Yerleşme şansın var. Yüzde 5 den itibaren yazabilirsin. Ama en fazla daha doğrusu yerleşme olaslığının en fazla olduğu dilim yüzde 12-20 arası

      Sil
  69. adım M.EFE hocam öncelikle meslek liselerinin puanları açıklanacakmı? sağlık meslek değil hocam endüstri meslek liselerinin? açıklanmayacaksa puanlarını nerden oğrenebilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EFE,
      Meslek liseleri anadoluya dönüştükleri için ve genelde ilk defa sınavla öğrnci aldıkları için puanları yok. Puanları oluşmadığı için yayınlanmayacak. Puanları normal anadoludan düşük olur

      Sil
  70. Merhaba hocam ben emre yüzdelik dilimim 0.16 izmir fen lisesi ise 0.12 ama kontenjanı artmıs girme oranım kactır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EMRE;
      Kontenjanları arttığına göre yerlşem şansın yüksek

      Sil
  71. hocam ben enes ben kocaelinin darıca ilçesinde meslek lisesine gitmek istiyorum . hocam gitmek için il yüzdelik diliminemi yoksa türkiye geneli yüzdelik diliminemi bakmam gerekir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ENES,
      Meslek liselerine şehir dışında tercih az olacağı için il yüzdelik dilimine bakablirsin

      Sil
  72. ÖMER
    hocam c.pınar fen lisesi yüzdelik dilim sizce kaç olur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖMER;
      Yeni bir fen lisesi. Tahmini olarak 3-4 civarında olabilir

      Sil
  73. Adım Yeşim yüzdeliğim 6 istanbuldaki liseler için hangi aralıklar arasında tercih yapmalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YEŞİM;
      3 tercihinizi 0-5 aralığında, 7 tercihinizi 5-10 aralığında, 5 tercihinizi de 10'un üstü yazabilirsiniz. Üst limit %20 olabilir

      Sil
  74. benim yüzdelik dilimim bursada 16 türkiyede 12 en fazla kaçpuan yukarıısı ve aşagısı yazabilirim

    YanıtlaSil
  75. merhaba adım aleyna yüzdelik dilimim 14.78 istediğim lise 5.37 sice yerleşebilirmiyim?

    YanıtlaSil
  76. Hoc merhaba adim Sefa puanim 414 yuzdeligim %11 acaba yuzdeligi %9 olan turk telekom veya levent aydin anadolu lisesine girebilirmiyim bide hangi dilimler arasi tercih yapmaliyim Antalyadan yazdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEFA;
      Yüzde 9 lük bir yere yerleşme ihtimalin elbette var. Yüzde 6-7 den başlayarak 25 e kadar yazabilirsin

      Sil
  77. merhaba ben eda yüzdelik dilimim 14.72 istediğim okul 14.36 sizce girebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EDA;
      Yüzdelik dilimler yakın olduğu için yerleşme ihtimalin var

      Sil
  78. hocam ben bekir, yüzdelik dilimim türkiye geneli 4.32 Aksarayda fen liselerine yerleşebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BEKİR;
      Aksarayda fen liseleri üzde 2 civarında almışlar. Özellikle şu 2 lise için şansını deneyebilirsin
      MERKEZ / Abdülhamid Han Fen Lisesi
      MERKEZ / Ahmet Cevdet Paşa Sosyal Bilimler Lisesi

      Sil
  79. merhaba hocam ben ceren puanım 480 yüzdelik dilimim 1,29 geçen sene 1,79 ile 2012 de 1,42 ile alan ordu feln lisesine girebilirmiyim?geçen sene puanı 458 ,2012 de 479 du

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEREN;
      Yukarıda yazdığın yüzdelik dilimlere göre yerleşme şansını yüksek görüyorum

      Sil
  80. Merhaba hocam ben Pelin yüzdelik dilimim %11.93 istediğim okul yüzdelik dilimi %11.07 rehberlik hocam direkt tutmaz dedi sizce tutar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PELİN;
      Kesin tutma demek yanlış. Ne olacağı belli olmaz.

      Sil
  81. ben özlem yüzdelik dilimim 7,38
    1)eskişehir fatih fen lisesi(0,59)
    2)eskişehir anadolu lisesi(2,47)
    3)kılıçoğlu anadolu lisesi(4,34)
    4)fatih anadolu lisesi(5,39)
    5)muzafferçil anadolu lisesi (6,98)
    6)h ahmet kanatlı anadolu lisesi(8,45)
    7)salih zeki anadolu lisesi(11) şeklinde tercih yaptım hangilerine yerleşebilirim ve doğru bir tercih listesimi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖZLEM;
      Çok riskli bir liste. Açıkta kalabilirsin. Yüzde 15-20 lere kadar yazmanı öneririm. 15 tercihini de doldurman yararına olur

      Sil
  82. Ben furkan benim merak ettigim gecen sene ye gore 2015 de puan ortalamasi 2014 e gore dahami yuksek dahami dusuk olur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. FURKAN:
      TEOG Geçen yıla göre daha kolay geçmiş. İkinci sınava da bağlı ama mevcut duruma göre puanlar yükselir. Şu yazıyı okuyabilirsin:
      http://teoges.blogspot.com.tr/2014/11/teog-sorularnn-kolay-olmas-ogrencileri.html

      Sil
  83. Merhaba hocam ben cem ayyiğit puanım 420 yüzdelik dilimimi nasil hesaplayabilirim yardimci olurmusunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CEM:
      Sınava giren öğrenci sayısı ve başarı seviyelerine göre hesaplandığı için bilmemiz çok zor

      Sil
  84. merhaba bn oğuzhan puanım 420 istediğim lise 426 gidebilirmiyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OĞUZHAN:
      Puanın oldukça yakın olduğu için yerleşme şansın yüksek. Ama yüzdelik dilimleri görmek gerekir.

      Sil
  85. Abi Öncelikle Merhaba Benim puanım 396 Ali Akkanat Anadolu Lisesi (402) Kontenjandan Girme Şansımı Değerlendirirseniz Memnun Olurum Lütfen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ENES:
      Geçen yıl 356 ile almış. Yerleşme Şansın oldıkça yüksek

      Sil
  86. Yuzdelik dilimim 7 civarı olursa 5.54 ve 3.87 lik liselere yerleşme şansım nedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MUHAMMET:
      Bu yıl özel okul yerleştirmelerinin önce yapılması avantaj sağlayabilir.Yüzde 5 civarındaki okullara yerleşme şansın olabilir.

      Sil
  87. Merhaba ben Mira
    Teogdan benim hesapladigima gore 348 civari bir sey aliyorum ben hani 360 lik liseye girebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MİRA:
      Puanlar yakın olduğu için ihtima var. Ama YEP puanları ve yüzdelik dilimi görmek gerekir.

      Sil
  88. Merhaba hocam benim yep puanım 477 pursaklar fen lisesine ve ya gazı anadoluya girebilir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÖMER FARUK:
      İstediğin iki lisede 484 ile almış. Yüzdelik dilimleri de görürsek daha net bilgi verebiliriz.

      Sil
  89. merhaba hocam ben Aleyna puanım 481 türkiye geneli %2.08 / il geneli %2.86 . Pursaklar fen lisesine girebilir miyim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALEYNA:
      Pursaklar 0.84 ile almış. İhtimal az da olsa var ama düşük.

      Sil
  90. hocam merhaba benim puanım 364 yüzdelik dilimim %25 istediğim lisesinin puanı 356 ama yüzdelik dilimi %17 gidebillir miyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ALEYNA:
      Geçen yıl nakillerden sonra oluşan puanını bilirsek daha net bilgi verebiliriz. Bir de kontenjanında artış var mı? Bence nakiller sonrası 8 puanlık farklar erimiş olabilir.

      Sil
    2. peki hocam %20 lik bi liseye yerleşebilir miyim

      Sil
    3. ALEYNA:
      %30-40 ihtimal var.

      Sil
  91. hocam ben oğuz teog puanım 432 yüzdelik dilimim 10,93 ankaradaki anadolu liselerinden yüzde kaçlıktan sıralamaya başlamalıyım

    YanıtlaSil
  92. Hocam merhaba benim adım Berke benim puanım 480.75 yüzdelik dilimim 2.18 sivas fen 478.9 ile almış yüzdelik dilimi ise 1.88 gidebilir miyim?

    YanıtlaSil
  93. Hocam lise tercihi yaparken hangi yüzdelik dilim baz alınır

    YanıtlaSil

Bu blogdaki popüler yayınlar

Liselerin Taban Puanları Nasıl Belirlenir? -Önemli Yazı-

Fen Liselerinin 2013-2014 Taban Puanları (Tüm Fen Liseleri)

TEOG'da Yüzdelik Dilime Göre Sıralamamızı Nasıl Buluruz?